loading...

Gostar

Gostar

بازدید : 733
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

طرز تهيه شير زردچوبه خوشمزه و پرخاصيتدر اين مطلب دستور تهيه يك نوشيدني خوشمزه و پرخاصيت را به شما عزيزن آموزش داده‌ايم.به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران جوان، شايد نام نوشيدني پرخاصيت شير زردچوبه را شنيده باشيد. نوشيدني شير زردچوبه از روزگاران بسيار دور توسط هندي‌ها به عنوان دارويي براي درمان سرماخوردگي مورد استفاده قرار مي‌گرفت و امروز شهرتي جهاني يافته و در كشور‌هاي زيادي خواهان دارد. در تهيه اين نوشيدني ميخك به كار مي‌رود كه به دليل دارا بودن خاصيت ضدويروسي در درمان زكام و سرماخوردگي موثر است. از طرفي عناب استفاده شده در نوشيدني شير زردچوبه به درمان سرفه و گلودرد كمك مي‌كند. در ادامه به آموزش تهيه شير زردچوبه پرداخته‌ايم.

طرز تهيه شير زردچوبه
زردچوبه يكي از عناصر سنتي در آشپزي شرقي به حساب مي‌آيد، ولي در كشور‌هاي آمريكايي و اروپايي يك ادويه جديد محسوب مي‌شود كه خواص درماني آن از نظر آن‌ها نيز اعجاب انگيز است. زردچوبه به "ادويه شفابخش" معروف است و درمان بيماري‌هاي زيادي از گلودرد و بيماري‌هاي گوارشي گرفته تا مشكلات پوستي و فعاليت‌هاي ضد ويروسي را به آن نسبت مي‌دهند.
طرز تهيه شير زردچوبه گرم براي سرماخوردگيمواد ارائه شده براي تهيه ۲ فنجان شير زردچوبه ارائه شده و مدت زمان آماده سازي آن حدود ۲۵ دقيقه است.
مواد لازم:شير ۲ فنجانپودر هل ۱/۲ قاشق چايخوريميخك ۱-۲ عددپودر زردچوبه ۱ قاشق چايخوريعسل ۱ قاشق غذاخوريپودر دارچين ۱ قاشق چايخوريعناب ۲ عددزنجبيل تازه ۲ حبه كوچك
دستور تهيه:شير را در يك قابلمه مناسب يا شيرجوش ريخته و روي حرارت متوسط قرار دهيد، سپس عناب و ميخك را به آن اضافه كنيد.هنگامي كه شير ولرم شد، هل ساييده، پودر زردچوبه، پودر دارچين و زنجبيل تازه را به آن اضافه كرده و صبر كنيد تا شير به جوش آيد.پس از اينكه شير به جوش آمد، حرارت را كم كرده و حدود ۲۰ دقيقه صبر كنيد تا شير و ادويه‌ها بجوشند و نوشيدني غليظي به دست آيد.نوشيدني را صاف كرده و در فنجان بريزيد. سپس عسل را به آن اضافه كرده و نوش جان كنيد.
نكته: اگر دوست داريد نوشيدني تند باشد، ۱/۴ قاشق چايخوري فلفل سياه و سفيد نيز به آن اضافه كنيد.
طرز تهيه شير زردچوبه سردمواد ارائه شده براي تهيه ۱ فنجان شير زردچوبه ارائه شده و مدت زمان آماده سازي آن حدود ۵ دقيقه است.
مواد لازم:پودر زردچوبه ۱/۲ قاشق چايخوريپودر هل ۱/۴ قاشق چايخوريشير بادام غير شيرين ۱ فنجانپودر زنجبيل ۱/۲ قاشق چايخوريعسل ۱ قاشق چايخوري
دستور تهيه:شير بادام، هل، پودر زردچوبه، پودر زنجبيل و عسل را با هم مخلوط كنيد، سپس آن را در يك بطري شيشه‌اي دردار بريزيد.درب بطري را محكم بسته و حدود ۲ دقيقه مواد را به شدت تكان دهيد تا خوب مخلوط شوند.نوشيدني شير زردچوبه آماده است، آن را از صافي عبور دهيد و در فنجان بريزيد.
آشنايي با خواص بي‌نظير شير زردچوبهشير زردچوبه با دارا بودن خواص ضد التهابي بالا، مي‌تواند در كاهش درد و خشكي مفاصل موثر باشد.خاصيت آنتي اكسيداني شير زردچوبه به بدن كمك مي‌كند عليه ويروس‌ها و ميكروب‌هايي كه باعث ايجاد عفونت در بدن مي‌شوند، مبارزه كند.زردچوبه با افزايش توليد مخاط، ميكروب‌هاي آزاردهنده دستگاه تنفس را از بدن خارج كرده و در درمان سرفه موثر است.خاصيت ضد التهابي زردچوبه مي‌تواند در درمان بيماري‌هاي گوارشي و سوء هاضمه موثر باشد.زردچوبه داراي خاصيت رقيق كننده خون بوده و حاوي آنتي اكسيدان است، بنابراين مي‌تواند در كاهش حملات قلبي موثر باشد.نوشيدني شير زردچوبه حاوي مقادير بالايي كلسيم است كه مي‌تواند باعث محكم شدن استخوان‌ها شده و شما را از ابتلا به پوكي استخوان مصون دارد.نوشيدني شير زردچوبه حاوي آمينو اسيد تريپتوفان است و نوشيدن آن قبل از خواب با افزايش سطح سروتونين در مغز، باعث خواب آلودگي و آرامش مي‌شود و خواب راحتي را براي شما به ارمغان مي‌آورد.شير زردچوبه در درمان انواع سردرد از سردرد‌هاي سينوسي و ميگرني گرفته تا سردرد‌هاي ناشي از فشار و استرس موثر است.مصرف زردچوبه در صاف شدن پوست و از بين رفتن خطوط و علائم پيري موثر است، جاي جوش و آكنه را درمان مي‌كند و مصرف مداوم آن باعث از بين رفتن اگزما مي‌شود.شير زردچوبه يكي از بهترين نوشيدني‌هايي است كه به بهبود عملكرد كبد كمك مي‌كند و ضايعات و سموم را از بدن دفع مي‌كند.زردچوبه داراي خاصيت آنتي اكسيداني قوي است كه از تغييرات DNA سلول‌هاي بدن جلوگيري مي‌كند و مانع بروز سرطان در بدن مي‌شود.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 4

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 52
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 43
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 45
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 357
  • بازدید ماه : 264
  • بازدید سال : 3555
  • بازدید کلی : 3271373
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه