loading...

Gostar

Gostar

بازدید : 661
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

سعي كنيد كودكان را به ساخت كاردستي ها تشويق كنيد، فوايد انجام كاردستي در رشد و خلاقيت كودكان مناسب مي باشد و تاثيرات ساخت كاردستي در كودك هم بسيار قابل توجه است.

فوايد انجام كاردستي در رشد و خلاقيت كودكانكاردستي هاي خلاق كودكان را تشويق كنيد و آنها را در معرض نمايش قرار داده و از ارزيابي بيش از حد آنان خودداري كنيد. بسياري از خانواده ها براي سرگرم كردن فرزندانشان به تكنولوژي روي مي آورند. بيشتر آن ها فوايد انجام هنر و كاردستي ها را فراموش كرده اند. به همين دليل در اين قسمت از نمناك تصميم گرفتيم كه نگاهي به فوايد انجام كاردستي در رشد و خلاقيت كودكان بياندازيم تا بتوانيد از آن به عنوان يك راه سرگرم كننده مفيد براي فرزندانتان استفاده كنيد.1. باعث افزايش مهارت هاي حركتي و ارتباطي در آنان مي شود.
هنر و كار دستي معمولا نياز به استفاده از دست ها به طور هماهنگ دارند. همزمان با اين كه بايد ذهن نيز به كار گرفته شود. انجام اين دو در كنار يكديگر باعث مي شود كه فرزند شما بتواند در ذهن و دست خود هماهنگي ايجاد كند. مثلا نقطه كشيدن روي كاغذ و قيچي كردن روي خط باعث افزايش دقت او خواهد شد و باعث مي شود كه از اين كار لذت نيز ببرند. اين تمرين به آن ها كمك مي كند كه هرچه سريع تر در فعاليت هايي مثل بستن بند كفش ، لباس پوشيدن و استفاده از لوزام هنري پرورش پيدا كنند.
ساخت كاردستي
2. به آن ها كمك مي كند كه خودشان را نشان دهند.
كودكان تمايل دارند كه خودشان را براي هر چيزي كه در اطرافشان اتفاق مي افتد، نشان دهند. آن ها دوست دارند كه در انجام امور سهمي داشته باشند. پس وقتي كه از مهارت طبيعي خود استفاده مي كنند، يعني اين كه توانسته اند خودي نشان دهند و به ديگران ثابت كنند كه توانمند هستند و در نتيجه اعتماد بنفس آن ها در نشان دادن افكار، نظرات و تمايلات در آينده نيز افزايش مي يابد.
3. خلاقيت آن ها را افزايش مي دهد.
هيچ محدوديتي براي قدرت خيال و تصور وجود ندارد. هنر و كاردستي يك راه عالي براي تصور بي حد و اندازه و تمام نشدني مي باشد. ابزار، رنگ ها ، مواد ، شكل ها و فعاليت هاي مختلفي براي انجام كاردستي مورد استفاده قرار مي گيرد. اين موضوع به كودك اجازه مي دهد كه دنياي اطراف خود را كشف و آن را لذت بخش تر كند.
4. به او كمك مي كند تا مهارت هاي ديگرش را نيز ارتقا دهد.
كودكان معمولا سعي مي كنند كه با در دست گرفتن يك مداد به كشيدن چيزهاي عجيب و غريب بپردازند. آن ها كنترل مدادي كه در دست گرفته اند را ندارند اما زماني كه شروع به انجام كار مي كنند ، مي توانند الگويي هايي را در ذهن خود شكل دهند و در نتيجه ياد مي گيرند كه چگونه با كارهاي جديد آشنا شوند و مهارت هاي مختلف را در خود ارتقا دهند. مي توانيد از مداد هاي ژلي رنگارنگ در اختيار كودك خود قرار دهيد تا لذت آن ها را دو چندان كنيد.
فوايد ساخت كاردستي
5. به آن ها نقد كردن را ياد مي دهد.
هنر يعني وارد شدن به احتمالات و انتخاب هاي بي انتها. تمام رنگ و لعاب هاي موجود در هنر حتي كشيدن يك سگ و گربه ساده نيز مي تواند ما را به اين فرصت هاي بي انتها ببرد. اين كار باعث مي شود كه كودك شما كم كم ايرادهاي كار خود را بفهمد و در نتيجه فكر او به طور ناخوداگاه شروع به نقد كار خود و ديگران مي كند و باعث مي شود كه هر موضوعي را به سادگي نپذيرد و حرفي براي گفتن داشته باشد.
6. به آن ها فرصت اجتماعي بودن را مي دهد.
هنر و كاردستي زمينه اي عالي را براي كودكان به وجود مي آورد تا بتوانند هيجانات مختلف را تجربه كنند كه تابه حال دركي از آن ها نداشته بودند. زماني كه خلاقيت كودكان بالا رود، كم كم اعتماد بنفس قرار گرفتن را در جامعه پيدا مي كنند و در نتيجه مي توانند با انسان هاي اطراف ارتباط برقرار كنند و به يك فرد اجتماعي و سالم تبديل شوند. كودكان به طور ذاتي كنجكاو هستند ، فرصت ساخت كاردستي به آن ها ميداني مي دهد تا بتوانند حس كنجكاوي خود را ارضا كنند.
7. ارتباط بين چشم ها و دست ها را افزايش مي دهد.
هنر و كاردستي اغلب به دستان و چشمان تيز نياز دارد. زماني كه كودك شروع به ساخت كاردستي مي كند ، كم كم مي تواند اين ارتباط و اين سرعت و هماهنگي را بين چشمان و دستان خود افزايش دهد و در نتيجه در انجام امور ديگر نيز موفق تر عمل خواهد كرد.
كاردستي براي كودك
8. اعتماد بنفس را افزايش مي دهد.
هنر و كاردستي احساس بزرگ بودن را در كودكان به وجود مي آورد. انگار كه چيزي را به دست آورده اند و در نتيجه اين موضوع باعث افزايش عزت نفس و اعتماد بنفس در آن ها مي شود كه در آينده نيز با آن ها همراه خواهد شد.
9. مهارت هاي تصميم گيري را افزايش مي دهد.
حل كردن چالش هاي هنري به كودك كمك مي كند كه بتواند تصميمات تاثيرگزار و صحيحي بگيرد. توانايي تصميم گيري كودك را افزايش مي دهد و باعث مي شود كه راحت تر از پس حل مشكلات در زندگي بربيايد.
10. حافظه را افزايش مي دهد.
كودكان با ساخت كاردستي جدا از يادگيري شكل ها و رنگ هاي جديد ، مي توانند الگوها و مفاهيمي جديد را بياموزند. بعضي از كاردستي ها نياز به طراحي هاي پيچيده بصري دارد و عادت خوب نگاه كردن را در كودكان افزايش مي دهد.
فوايد ساخت كاردستي
11. انعطاف پذيري را افزايش مي دهد.
بيشتر كاردستي ها را مي توان از چند طريق انجام داد. هنر برعكس رياضي است كه مي توان طرق مختلف را براي آن امتحان كرد. اين گوناگوني در انجام روش ها باعث مي شود كه انعطاف پذيري كودك شما افزايش پيدا كند. اين كار همچنين به كودك كمك مي كند كه در شرايط مختلف زندگي بتواند احتمالات مختلف را بررسي كند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 4

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 52
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 10
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 30
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 1234
  • بازدید سال : 3209
  • بازدید کلی : 3271027
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه